
PROGRAMA D’ACTIVITATS
DIMARTS 13
Inauguració – Fira i Nous models de negoci: La digitalització arriba a les fires
Descripció: La digitalització ha arribat a les fires, reflexionem sobre serà la comercialització del producte artesà a partir d’ara.
Públic objectiu: Electes; personal tècnic; Artesania
10:30h Benvinguda institucional
Óscar Sierra, diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona
10:45h Ponència. Mites i realitats del Negoci Digital
Joana Sánchez, presidenta i fundadora d’INCIPY Digital Disruption Partner
11:30h Debat
12:00h Taula rodona: Fires virtuals, una nova oportunitat de negoci?
· Coralí Cunyat, presidenta de la Federació de Fires de Catalunya
· Bernat Vilarasau, gerent de l’Organisme Autònom de Fires i Mercats de l’ajuntament de Vic
· Magí Senserrich, president de Fira Igualada
· Xavier Villas, cap de l’Àrea d’Artesania del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya de la Generalitat de Catalunya
Modera i presenta: Malena Anglès, responsable de Fires i Mercats de venda no sedentària de la Gerència de Serveis de Comerç
13:00h Cloenda
Bio: Joana Sánchez

Joana Sánchez ha esta també Consellera i fundadora de INESDI, Digital Business School, Indigital Advantage i Increnta.
Consellera en Three Points The School for Digital Business (Grup Planeta), Womenalia, BebeDeParís, Telemaki, Adigital Associació Espanyola de l’Economia Digital, entre d’altres. Amb més de 30 anys d’experiència en la direcció d’equips i en el desenvolupament i gestió de noves àrees de negoci, en els sectors d’internet, editorial-comunicació, financer, oci-turisme i comerç electrònic.
Ha estat CEO de la divisió d’e-commerce de el Grup Planeta, presidenta de el grup MuchoViaje.com així com a Directora de Màrqueting i innovació en Deutsche Bank. Conferenciant i ponent en diferents fòrums i esdeveniments sobre economia digital. Premi a l’talent digital 2016 per la FEED. Escriu en els Blocs mujeresconsejeras.com i “Líders Digitals” a Expansion.com.





DIMECRES 14
Noves eines que ajuden a la digitalització i comercialització
Descripció: Objectiu donar a conèixer els productes elaborats per la GSC per millorar la digitalització i comercialització del sector comercial
Públic objectiu: Artesans, comerciants i tècnics municipals
15:00h Presentació de la jornada
Xavier Torrent, cap de l’Oficina de Suport al Teixit Comercial Local de la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona
15:15h APP Apropteu
· Cristina Jiménez, responsable d’anàlisi i projectes d’innovació comercial de la Gerència de Serveis de Comerç
· Jordi Massana, conseller Delegat CEO empresa Indalter
15:50h Correos Market
· Pilar Orús, responsable de la Xarxa Productes de la Terra de la Gerència de Serveis de Comerç
· Denis Montero, gestor comercial GO – Zona3 de Correos
16:30h Digiemprèn
Vanessa Guixé, tècnica de Nous Formats de la Gerència de Serveis de Comerç
17h Cloenda






DIJOUS 15
Singularització dels territoris a través de l’artesania: Recull d’experiències
Descripció: Parlem del recolzament mutu entre el comerç i l’artesania i com ha d’intervenir l’administració en aquestes relacions per poder reactivar el comerç dels centres urbans i dels eixos comercials dels barris.
Públic objectiu: Electes; personal tècnic; Artesania
12:00h Presentació de la jornada
Soledad Bravo, gerenta de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona
12:15h Territoris creatius: experiències municipals
· Anoia en transició – La Cabanya, B&B Intervencions
· Viver Artesanal i Comercial, Núria Masgrau regidora d’Activitats, Comerç i Indústria de l’ajuntament de Manresa. Impulsora d’Artífex
· Projecte pilot “Espais duals”, Maria Encarnación Rodrigo, tinenta d’alcaldessa quarta i responsable delegada de Comerç de l’ajuntament de Badia del Vallès
12:45h Taula rodona: Impuls de noves activitats comercials al món local
· Pau Mir, regidor de Cultura, Medi Ambient, Promoció econòmica i Festes de l’Ajuntament de Sant Martí de Tous
· Núria Masgrau, regidora d’Activitats, Comerç i Indústria de l’ajuntament de Manresa
· Maria Encarnación Rodrigo, tinenta d’alcaldessa quarta i responsable delegada de Comerç de l’ajuntament de Badia del Vallès
· Modera i presenta: Joël Pintor, cap de la Secció d’Anàlisi, Comunicació i Avaluació de la Gerència de Serveis de Comerç
13:30h Cloenda





DIVENDRES 16
(sessió amb traducció simultània Català – Francès)
Iniciatives de visibilitat del projecte Coop’Art
Descripció: Iniciatives de visibilitat del projecte Coop’Art. Presentació dels productes finals més representatius del projecte Coop’art i la seva capitalització.
Públic objectiu: Socis del projecte, tècnics municipals i artesans
10:00h Presentació de la Jornada
Marisol Fraile, cap de l’Oficina de Suport Intern, Planificació i Anàlisi de la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona
10:10h Intervenció de la Gerència de Serveis de Turisme
Anna M. Sánchez, cap de l’Oficina Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona
10:30h Exposició virtual “Desplegar la mà: un recorregut per l’artesania actual”
· Cèline Depond, cap de projectes d’Arts d’Ofici a Chambre de Métiers et de l’Artisanat de Région Occitanie/Pyrénées-Méditerranée
· Urgell Funollet, comissària de l’exposició
11:00h Ruta d’artesania transfronterera
· Meritxell Garsaball, sòcia i responsable d’administració d’Activa Prospect
· Sílvia Fàbregas, tècnica de la Gerència de Serveis de Comerç
11:30h Capitalització: un repte compartit al Coop’Art
Mònica Plana, directora d’Elink. European Territorial Consultancy
12:00h Cloenda activitats
Javier Villamayor, coordinador de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona







Bio: Mònica Plana i Culubret

DISSABTE 17
Desplegar la mà: Un recorregut per l’artesania actual
Públic objectiu: Públic interessat en art i artesania contemporània
10:00h Debat sobre artesania contemporània
· Urgell Funollet, professional del disseny de projectes culturals
11:30h Cloenda
Bio: Urgell Funollet Obiols

Urgell Funollet Obiols: Professional del disseny de projectes culturals. Dona suport a diferents iniciatives d’artesania i desenvolupament territorial (Chambre de Métiers d’Occitanie, Diputació de Barcelona, FUNDESARTE, administracions locals…) en projectes que posen en valor les pràctiques i recursos culturals locals prioritzant els processos d’innovació social i creativa.